torsdag 29 augusti 2013

En underbar Torsdag i Augusti i Nynäshamn!

Hej Kära Dagbok!

Det ju så det skall skrivas, eller hur? så var det när ja var mycket yngre än idag. Denna dagboken har inget lås utan helt öppen. Kan kanske vara läskigt.

Nu är allt så tillgängligt och alla så otroligt nåbara att en dagbok med en vanlig människas ord inte är så spännande.



Vi har underbara grannar Roffe och Pia som är så mysiga. Roffe kan precis allt och har hjälpt oss med allt bygge här. Pia en relativt ny vän för mig. Hon är mycket kreativ och inspirerande nästan på samma sätt som Lena i GBG och Helene J på Kungsholmen. Skillnaden här att hon bor intill mig. Jag fotade  hennes målar projekt på  deras tomt. En fin fin Installation tycker jag.

Jag sitter och ser på stolarna och börjar som jag brukar fantisera om vem som kommer att sitta där om en liten stund, kanske???.. kan det var en liten poet som dyker upp i skogen för att underhålla 4 personer. Eller är det ett väntrum utomhus?.. Den vita färgen emot stenen och skogen ger en magisk känsla. PIA!!! har du lagt en magisk färg på stolarna. Det har hon säkert. Tankens kraft gör att de lyfter och så flyger vi till  Gotska Sandön.
Dagen idag har varit hos trädgården och besök på Plantshopen i Ösmo.


Underbart! Skönt lite halvmolnigt! Jag får gott om frisk luft i  alla fall. 

Ja, mina vän vissa dagar är bättre än andra. Idag var en sådan!


Ha det gött!!


Inga kommentarer: