fredag 13 september 2013

Veckans intryck ! Jag skulle stigit upp istället för att försöka somna..

Det är märkligt att de så ofta händer att mina riktigt bra och genomtänkta tankar ..

Ja de infinner sig och jag är helt klar över hur jag skall utforma mina tankar, lösningar på problem i världen idag. Mina inre bilder var imponerande men nu???? .. nästan helt borta.Endast lösa fragment av mina starka fina meningar.





Både jag och Göran vaknar tidigt klockan 6, och båda är ivriga att starta dagen. På nyheterna säger de att en rymdstation eller satellit  Vogager som har varit ute i 36 har lämnat vårat solsystem, detta tycker jag är så spännande. 

När jag ser på denna bilden och myran som ser ut att rulla en droppe. Denna droppen är ju faktiskt också ett universum ett system med sina mikrovärldar. Det bör inte finnas någon gräns på hur litet något kan vara lika som det inte kan finnas något slut på rymden/rummet. Vad kan då finnas bakom slutet?..det är alltid något.
Till verkligheten igen...
Vi letar ny bil eller Göran gör det och jag letar nya glasögon.

Här är våran V40 Volvo 2000 den är röd.

Den skall säljas och vi har kollat på Audi och Volkswagen.
Till skillnad mot de andra två köpen så har vi inte panik, bilen är vare sig sänder eller krockad. Vi kanske kan få en liten summa för den.

Nya bågar och glas

Jag vill ha ett på snygga kaxiga bågar helst i färg, gröna, blåa eller röda. Jag skall till Specsavers har i Nynäshamn imorgon och kolla synen, jag tror att den inte är likadan som den var för 5 år sedan. Fick mina första progressiva då.


Den här stilen på bågar tycker jag är så coola, och skulle önska att jag passade i dem, men det ser hel konstigt ut om jag har dem. För mig passar mer åt kattögon eller klassiska fyrkantiga.
Jag vill att de skall synas och för min del vill jag inte vara lika mycket osynlig som jag varit nu några år.
"Make a statement" våga visa sig en stund. 

Det är ännu en solig fin sensommardag i Nynäshamn!!
Min sista helg kommer nu innan min livmoderoperation.
Jag längtar till att den är över och mitt nya liv kan börja.
Frisk och fräsch glad pigg snygg.
nytt jobb ny karriär. Vet inte vad som väntar , men bestämmer att det blir grymt bra!

Det var debatt igår om våldet i Gbg och resten av landet.
Jag skall skriva av mig om mina känslor kring det i nästa blogg.
Men jag fattar inte att vi slår knut på oss för att bekräfta och förstå och ta och omhulda våldet????. .. 
De som utför dessa saker skiter ju fullständigt i vad politiker gör. 
Och de som sitter och tiger som inte vill "golla" är töntiga fegisar. Som är lika delaktiga i våldet.  De som bränner, slår våldtar och skrämmer  och förstör och lägger ansvaret på offren .. är små töntiga skitar som inte vågar visa sig utan sitt skyddsnät som är  vapen och hot. 
Vi vet att detta är långvariga familjetradition i vissa familjer som kommer från länder där korruption är nedärvt.

Ojoj!!  blir arg.. tänker att den som läser detta kanske också ger ursäkter till de som fått fritt spelrum att ta bort vår trygghet. 
Vi alla är samhället. Vi bor inte i en diktatur.


Mer senare ha en solig dag 







Inga kommentarer: